I forbindelse med flytting av forsikringene til Storebrand vil du dessverre oppleve endringer knyttet til betaling, vi beklager hvis dette medfører vanskeligheter.
Så lenge du er kunde i Nemi skal du betale som vanlig til oss. Hvis du fortsatt har utestående hos oss vil du motta sluttfaktura. Har du penger til gode vil vi tilbakebetale dette når vi mottar kontonummer. Kontonummeret ditt kan du sende til faktura@nemiforsikring.no.
Avtalegiro
Du trenger ikke avslutte Avtalegiro i nettbanken, dette kan du vente med til eventuell sluttfaktura er trukket. Vær oppmerksom på at dette kan ta opp til to måneder. Hvis du allikevel velger å avslutte Avtalegiro vil du motta en eventuell faktura på e-post.
Avtalegiro blir ikke overført til Storebrand.
Betaling i Storebrand
Når forsikringene dine flyttes til Storebrand vil du motta en sms med tilbud om opprettelse av Avtalegiro, dette for at du skal kunne få første faktura digitalt. Dersom du ikke svarer på sms vil du få første faktura pr. post. Du kan da velge om du vil opprette eFaktura eller Avtalegiro, dette gjør du i nettbanken din. De fleste banker tilbyr dette automatisk når du legger første faktura til forfall.
Storebrand fakturerer per måned, du kan derfor oppleve at beløpet på første faktura avviker fra normalen. På fakturaen vil du kunne se perioden det faktureres for, så beløpet vil stemme med antall dager du skal betale for. På Min side hos Storebrand finner du informasjon om dine forsikringer, samt priser.,
Storebrand sender ikke ut faktura på e-post, men velger du eFaktura når du betaler første gang får du fakturaen ferdig utfylt i nettbanken eller rett i Vipps-appen. på den måten kan du enkelt og raskt godkjenne betalingene fremover.