Nemi blir Storebrand

Insr Insurance Group ASA, forsikringsgiver av Nemi forsikringsprodukter, har inngått en avtale med Storebrand Forsikring AS. Avtalen innebærer at du som i dag er kunde hos Nemi, vil bli kunde hos Storebrand.

Overflyttingen av kundeforholdet vil skje gradvis, avhengig av når dine forsikringer fornyes. Du er fremdeles dekket av din forsikring og trenger ikke å foreta deg noe. I tiden før du overflyttes kan du derfor kontakte oss på vanlig måte for alle spørsmål eller henvendelser du måtte ha.

Har du spørsmål vedrørende dette håper vi du finner svar lengre ned på siden. Skulle du fremdeles lure på noe kan du ta kontakt med oss.

Trenger jeg å gjøre noe?

Nei, du trenger ikke gjøre noen ting, endringene skjer automatisk og informasjon sendes deg fortløpende. Du kan være trygg på at forsikringene dine er godt ivaretatt og du vil være dekket hvis du er uheldig og får en skade. Storebrand tar kontakt med deg i god tid før din forsikring blir overført dit.

Hvor finner jeg oversikt over mine forsikringer?

Frem til forsikringene dine er aktive i Storebrand finner du fortsatt oversikt over dine forsikringer på Min side, Når du mottar beskjed om flytting av dine forsikringer til Storebrand, finner du oversikt over disse her

Har du bedriftsforsikringer i Nemi, har du mottatt forsikringsavtalen på e-post. Trenger du hjelp kan du kontakte oss på e-post bedrift@nemiforsikring.no eller på telefonnummer 22 91 33 00. 

Hvem tar jeg kontakt med hvis jeg lurer på noe?

Vi hjelper deg hvis du har spørsmål. Du kan sende en e-post til service@nemiforsikrikng.no eller ringe oss på telefonnummer 22 91 33 00. Hvis du har mottatt melding fra Storebrand om at dine forsikringer er flyttet dit, vil Storebrand hjelpe deg med det du trenger. 

Har du bedriftsforsikringer i Nemi kan du kontakte oss på e-post bedrift@nemiforsikring.no eller på telefonnummer 22 91 33 00. 

Endring og hovedforfall

Når du har hovedforfall på dine forsikringer, vil de automatisk flyttes over til Storebrand og du trenger ikke å foreta deg noe. Du vil få mer informasjon om dette fra Storebrand i god tid før fornyelsen. 

Ønsker du å gjøre endringer på eksisterende forsikringsavtale før hovedforfall vil forsikringene dine flyttes til Storebrand og vi ordner alt for deg. Du er dekket for de samme hendelsene som før og prisen er som avtalt frem til hovedforfall. 

Blir prisen den samme?

Prisen på forsikringene økes alltid på hovedforfall, det vil de også gjøre når avtalen fornyes i Storebrand. 30 dager før fornyelsen vil du motta ny forsikringsavtale med nye priser fra Storebrand. Flyttes forsikringen utenom hovedforfallet ditt  forblir prisen den samme frem til fornyelse av avtalen.

Til deg som har råte- og skadedyrdekning vil du motta fornyelse av forsikringsavtale og priser fra Norsk Hussoppforsikring. 

Hva er vilkårsgaranti?

Privatkunde
Vilkårsgaranti for deg som er privatkunde gjelder når du har blitt kunde i Storebrand. Vilkårsgarantien lyder som følger:

Storebrand har gode forsikringsvilkår, og du kan være trygg på at du får gode betingelser når du blir kunde. Derfor får du vilkårsgaranti på forsikringene dine frem til neste fornyelse. Vilkårsgaranti betyr at du er dekket for de samme hendelsene som tidligere hos Nemi dersom du skulle få en skade frem til neste fornyelse.

Storebrand jobber kontinuerlig med å gi kundene de beste dekningene og gjør stadig produktforbedringer. Dersom du likevel skulle oppleve å ha en skade som ga bedre dekning i Nemi, må du gi beskjed til Storebrand om dette. Vilkårsgarantien gjelder ikke for barneforsikring. Det samme gjelder egenandeler eller dekninger som er etablert gjennom Nemi sine eksterne samarbeidspartnere.

Til deg som har barneforsikring i Nemi, tilbyr Storebrand overgang til barneforsikring Basis. Denne kan også oppgraderes til best i test-dekning med en forenklet helseerklæring. På storebrand.no kan du lese mer om de tre ulike variantene av barneforsikring, samt finne informasjon om priser og vilkår.

Sammenligning av barneforsikringene i henholdsvis Nemi og Storebrand finner du her. 


Bedriftskunde
Vilkårsgaranti for deg som er bedriftskunde gjelder når du har blitt kunde i Storebrand. Vilkårsgarantien lyder som følger:
Storebrand jobber kontinuerlig med å gi kundene de beste dekningene og gjør stadig produktforbedringer. Du kan være trygg på at du får gode dekninger i Storebrand Derfor får du vilkårsgaranti på næringsforsikringene dine frem til neste fornyelse.  Vilkårsgaranti betyr at du er dekket for de samme hendelsene som tidligere hos Nemi. Dersom du skulle oppleve å få en skade som ville gitt deg en bedre dekning i Nemi, må du gi beskjed til Storebrand.

Vilkårsgarantien gjelder ikke for egenandeler eller dekninger som er etablert gjennom Nemis eksterne samarbeidspartnere. Vilkårsgarantien gjelder ikke for personalprodukter.

Norsk Hussopp Forsikring

Forsikringer med Norsk Hussopp Forsikring som forsikringsgiver vil fremover bli ivaretatt direkte av Norsk Hussopp Forsikring. Dette gjelder forsikring av insektskader og bekjempelse av insekter, mus og rotter. Er du usikker på om du har dekning for råte- og insektskader inkludert i din forsikring finner du informasjon om dette i din forsikringsavtale. 

Du vil motta informasjon fra Norsk Hussopp Forsikring i god tid før fornyelsen, les mer her. Flytter du forsikringene dine utenfor hovedforfall vil Norsk Hussopp Forsikring kontakte deg direkte. 

Er du bedriftskunde finner du mer informasjon på Norsk Hussopp sine hjemmesider. 

Om reiseforsikring og ekstraordinære bestemmelser knyttet til coronaviruset

Frem til dine forsikringer er aktive i Storebrand så vil det være Nemi sine vilkår og ekstraordinære bestemmelser for reiseforsikringen og coronaviruset som gjelder. Mer informasjon finner du her. 

Fra og med det tidspunktet dine forsikringer er aktive i Storebrand så er det Storebrand sine ekstraordinære bestemmelser som gjelder. Det kan du lese mer om her. 

Vi gjør oppmerksom på at de ekstraordinære bestemmelsene knyttet til corona ikke omfattes av vilkårsgarantien. 

Må jeg sende inn helseskjema på nytt?

Nei, det trenger du ikke å gjøre. Alle helseopplysninger du har sendt oss tidligere har vi full kontroll på. Hvis du ønsker å utvide eller oppgradere forsikringen din i Storebrand må du avgi nye helseopplysninger. 

Kan jeg fremdeles bruke Min side på minnemi.no?

Ja, det kan du. Når du mottar beskjed om flytting av dine forsikringer til Storebrand, finner du oversikt over disse her

Jeg har en fast rådgiver jeg ringer hvis det er noe, vil vedkommende fortsatt kunne hjelpe meg?

Noen tidligere Nemi-agenter vil bli Storebrand-agenter, men ikke alle. Du kan være helt sikker på at du får god hjelp av Storebrand hvis du trenger det. Kundesenteret deres vil hjelpe med både endringer på eksisterende forsikringsavtale og kjøp av nye forsikringer hvis du trenger det. 

Ved skade

Er uhellet ute og du skal melde fra om en skade er det samme kontaktinformasjon som tidligere Du finner informasjon og skademeldingsskjema her

Etter at forsikringene dine er flyttet til Storebrand er det de som vil behandle en eventuell skade. Norsk Hussopp Forsikring behandler skader som omfatter råte og insekter.

Du kan være trygg på at forsikringene dine er godt ivaretatt og at du vil få et rettferdig oppgjør.

Dersom du har en pågående skadesak behandles denne på vanlig måte, etter gjeldene vilkår og trenger ikke å foreta deg noe. 

Faktura og betaling

I forbindelse med flytting av forsikringene til Storebrand vil du dessverre oppleve endringer knyttet til betaling, vi beklager hvis dette medfører vanskeligheter. Er det noe du er usikker på så bare ta kontakt med oss. 

Så lenge du er kunde i Nemi skal du betale som vanlig til oss. Storebrand vil varsle deg når forsikringene dine flyttes over, hvis du fortsatt har utestående hos oss vil du motta sluttfaktura. Har du penger til gode vil vi tilbakebetale dette når vi mottar kontonummer. Kontonummeret ditt kan du sende til faktura@nemiforsikring.no

Avtalegiro
Du trenger ikke avslutte Avtalegiro i nettbanken, dette kan du vente med til eventuell sluttfaktura er trukket. Vær oppmerksom på at dette kan ta opp til to måneder. Hvis du allikevel velger å avslutte Avtalegiro vil du motta en eventuell faktura på e-post. 

Avtalegiro blir ikke overført til Storebrand. De vil ta kontakt med deg og du vil få informasjon om betaling i nytt selskap. 

Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker å være Storebrand-kunde?

Ved ønske om et annet selskap er det vanlige flytteregler som gjelder. Du må ta kontakt med et annet selskap, de overtar forsikringene og hjelper deg med oppsigelse. Husk at personforsikringer må du si opp selv.