Meld skade

Hos oss får du alltid hjelp. Vi anbefaler at du melder inn skaden elektronisk. Under finner du mer informasjon om hvordan du går frem når du skal melde skade.

Mellom 8-16 kan du også snakke med våre skadebehandlere, utenfor ordinær arbeidstid blir du viderekoblet til vår alarmsentral som er bemannet 24 timer i døgnet.

Bygning

Skal du melde fra om en skade på hus eller hytte gjør du det enklest ved å fylle ut skjema her

Innbo og verdigjenstander

Skal du melde fra om en skade på innbo eller verdigjenstand gjør du det enklest ved å fylle ut skjema her

Reise

I listen under Skademeldingsskjema finner du oversikt over hvilket skjema du skal bruke. Skjemaet kan du sende oss på e-post eller pr. post. Ønsker du å snakke med oss er vi tilgjengelige på telefon. 

Ved akutt hjelp i utlandet
Rinf SOS International på telefon +45 70 10 50 50 hvis du har vært utsatt for en ulykke eller blitt akutt syk på reise i utlandet.

Avbestilling av private reiser på grunn av Corona

Slik søker du om erstatning

1. Når avreisedato er passert må du få en skriftlig bekreftelse fra flyselskap/reiseselskap, hotell, leiebilfirma eller andre du har forhåndsbetalt til på hva du får refundert av dem. Merk at dersom flyselskap eller reiseselskap har kansellert flighten/reisen så har du krav på refusjon fra dem. Det må også fremskaffes en bekreftelse på om reisen ble kansellert av reisearrangør/flyselskap, eller om det var du som selv avbestilte.

2. Ikke ring oss, men fyll ut webskjema og vent på svar.

3. Når du mottar henvendelse fra oss med skadenummer må du med henvisning til skadenummer sende oss:
– Kopi av billetter, booking, leiekontrakt mm. Dato for bestilling må fremkomme.
– Bekreftelse på om reisen ble kansellert av reisearrangør/flyselskap eller om det var du selv som avbestilte, og på hvor mye du får refundert fra de ulike aktørene. Du kunne dokumentere hvilke utgifter du sitter igjen med selv.
– Dersom reisen er helt eller delvis betalt med et kredittkort må du sende oss kopi av kontoutskrift eller faktura fra kredittkortselskapet som dokumenterer transaksjonen. Husk å oppgi navn på kortinnehaver, og kredittkortnummerets 6 første og 4 siste sifre. 

Du kan lese mer om reiseforsikringen og Corona her. 

Kontaktinformasjon: 
Ring oss på: 22 91 33 00
Send oss en e-post: skade@nemiforsikring.no
Post til Nemi: Postboks 126 Bryn, 0611 OSLO

Motor

I listen under Skademeldingsskjema finner du oversikt over hvilket skjema du skal bruke. Skjemaet kan du sende oss på e-post eller pr. post. Ønsker du å snakke med oss er vi tilgjengelige på telefon. 

Glasskade
Nemi har landsdekkende avtale med:
Hurtigruta Carglass
Riis Bilglass

Veihjelp
Ring oss og velg "veihjelp" i menyen. Vi kobler deg videre til SOS Veihjelp. Eller ring vår veihjelpservice direkte på telefon 22 91 33 00

Kontaktinformasjon: 
Ring oss på: 22 91 33 00
Send oss en e-post: skade@nemiforsikring.no
Post til Nemi: Postboks 126 Bryn, 0611 OSLO

Hund og katt

Skal du melde fra om en skade på hund eller katt gjør du det enklest ved å fylle ut skjema her

Person

I listen under Skademeldingsskjema finner du oversikt over hvilket skjema du skal bruke. Skjemaet kan du sende oss på e-post eller pr. post. Ønsker du å snakke med oss er vi tilgjengelige på telefon. 

Kontaktinformasjon: 
Ring oss på: 22 91 33 00
Send oss en e-post: skade@nemiforsikring.no
Post til Nemi: Postboks 126 Bryn, 0611 OSLO

Skademeldingsskjema

Her kan du velge og laste ned skademeldingskjema.