I listen under Skademeldingsskjema finner du oversikt over hvilket skjema du skal bruke. Skjemaet kan du sende oss på e-post eller pr. post. Ønsker du å snakke med oss er vi tilgjengelige på telefon.
Ved akutt hjelp i utlandet
Ring SOS International på telefon +45 70 10 50 50 hvis du har vært utsatt for en ulykke eller blitt akutt syk på reise i utlandet.
Avbestilling av private reiser på grunn av Corona
Slik søker du om erstatning
1. Når avreisedato er passert må du få en skriftlig bekreftelse fra flyselskap/reiseselskap, hotell, leiebilfirma eller andre du har forhåndsbetalt til på hva du får refundert av dem. Merk at dersom flyselskap eller reiseselskap har kansellert flighten/reisen så har du krav på refusjon fra dem. Det må også fremskaffes en bekreftelse på om reisen ble kansellert av reisearrangør/flyselskap, eller om det var du som selv avbestilte.
2. Ikke ring oss, men fyll ut webskjema og vent på svar.
3. Når du mottar henvendelse fra oss med skadenummer må du med henvisning til skadenummer sende oss:
– Kopi av billetter, booking, leiekontrakt mm. Dato for bestilling må fremkomme.
– Bekreftelse på om reisen ble kansellert av reisearrangør/flyselskap eller om det var du selv som avbestilte, og på hvor mye du får refundert fra de ulike aktørene. Du må kunne dokumentere hvilke utgifter du sitter igjen med selv.
– Dersom reisen er helt eller delvis betalt med et kredittkort må du sende oss kopi av kontoutskrift eller faktura fra kredittkortselskapet som dokumenterer transaksjonen. Husk å oppgi navn på kortinnehaver, og kredittkortnummerets 6 første og 4 siste sifre.
Du kan lese mer om reiseforsikringen og Corona her.
Kontaktinformasjon:
Ring oss på: 22 91 33 00
Send oss en e-post: skade@nemiforsikring.no
Post til Nemi: Postboks 126 Bryn, 0611 OSLO